جمعه 14 اردیبشهت 1403
افزایش فروش با محصولات بازاریابی نقطه فروش همچاپ

افزایش فروش با محصولات بازاریابی نقطه فروش همچاپ

1401/6/20 - 13:8:7 0 324

اهمیت محصولات بازاریابی در نقطه فروش

محصولات بازاریابی نقطه فروش بسیار مهم بوده و خرده‌فروشی‌ها لازم است که بر این نکته بسیار توجه کنند. مصرف‌کنندگان هرسال مبالغ کلانی را برای خریدهای فوری اختصاص می‌دهند.

با این روش می‌توان کالا و خدماتی از کوچک تا بزرگ را به‌راحتی به فروش رساند. این محصولات باعث افزایش فروش حتی در زمان تسویه‌حساب خریدهای مشتریان از فروشگاه می‌شود.

مفهوم نقطه فروش

صندوق فروشگاه محلی است که تراکنش‌های مشتریان تسویه می‌شود. به همین دلیل یکی از محل‌های توصیه شده برای افزایش فروش یک برند می‌تواند صندوق فروشگاه تصور شود. 

طبق مطالعه از هر شش خریدار پنج نفر، در زمان تسویه‌حساب، محصولات بازاریابی نقطه فروش را خریداری می‌کنند. به همین دلیل لازم است که از محصولات بازاریابی فروش به طور مؤثر استفاده شود.

بازاریابی نقطه فروش

بازاریابی نقطه‌ای فروش (به‌عنوان بازاریابی نقطه خرید نیز شناخته می‌شود) زمانی است که خرده‌فروش به طور استراتژیک محصولات کم‌هزینه را در نزدیکی محل فروش خود قرار می‌دهد. با این امید که مشتریان اقلام اضافی را خریداری کنند.

برخلاف اقلامی که در قفسه‌های شما قرار می‌گیرند، مشتریان در چند ثانیه نسبت به خرید محصولات نقطه فروش تصمیم می‌گیرند. بهتر است که محصولات ارزان را در پیشخوان فروش قرار دهید. آن‌ها را به تعداد بالا به فروش برسانید.

هدف محصولات بازاریابی نقطه فروش 

بازاریابی نقطه‌ای فروش که به‌عنوان بازاریابی خرید نیز شناخته می‌شود، استراتژی خرده‌فروشی که به‌موجب آن برندها تلاش می‌کنند تا مصرف‌کنندگان را قبل از خروج از فروشگاه، کالاهای اضافی خریداری کنند. به‌عبارت‌دیگر، بازاریابی در نقطه فروش (POSM)  عملی است برای ترغیب مشتریان به خرید بیشتر از آنچه در ابتدا قصد داشتند.

بااین‌حال، بسته به نوع فروشگاه، اقلامی که در اطراف صندوق‌ نمایش داده می‌شوند، محصولات کوچک‌تری مانند محصولات بهداشتی و آرایشی می‌توانند در پیشخوان صندوق فروشگاه به فروش برسد. 

تأثیر روان‌شناسی محصولات بازاریابی نقطه فروش

بر اساس مطالعات مشخص شده که انسان‌ها در برابر محصولات بازاریابی نقطه فروش جذاب مقاومتی ندارند. اکثر مشتریان و خریداران احساسی خرید کرده و آن را منطقی توجیه می‌کنند.

خرید لحظه‌ای منظم و باور به بهبود سبک زندگی با خرید این محصولات موجب افزایش خرید محصولات بازاریابی نقطه فروش کوچک و بزرگ خواهد شد.

نکات مهم در محصولات بازاریابی نقطه فروش

انتخاب محصول در این زمینه نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد. ازآنجایی‌که هدف جلب‌توجه مشتری برای تشویق خرید لحظه آخری است، باید اقلامی را انتخاب کنید که در مقایسه با بقیه محصولات فروشگاه شما کوچک و ارزان هستند. 

به‌خصوص اگر والدین و بچه‌ها مهم‌ترین مشتریان شما هستند لازم است که محصولات جذابی را انتخاب کنید. می‌توانید متناسب با محصولات فروشگاهی، این کالاها را نیز انتخاب کرده و به همراه با سایر محصولات به فروش برسانید. انتخاب محصولات مشابه به‌دقت و توجه بسیار زیادی نیاز دارد. لازم است که با حساسیت بیشتری انتخاب شود. 

محصولات بازاریابی نقطه فروش جذابی را انتخاب کنید که قبلاً به فروش نرسیده‌اند. انتخاب محل مناسب، طوری که در معرض دید مشتریان قرار داشته باشد در فروش آن‌ها تأثیر به سزایی دارد. البته مهم‌تر از همه، قراردادن آن‌ها در کنار محصولات اصلی بوده طوری که جلب‌توجه کند. 

سهولت دسترسی و اجرایی بودن عامل دیگری است که لازم است به آن توجه شود. انتخاب محصولات بازاریابی نقطه فروش متنوع می‌تواند به افزایش فروش فروشگاه شما کمک کند. 

محصولات را به نحوی انتخاب کنید که فروشگاه و صندوق پیشخوان شما زیاد شلوغ و در هم و بر هم به نظر نرسد. قراردادن محصولات مشابه در کنار یکدیگر، ایده جالبی است که به افزایش فروش شما منجر خواهد شد. 

طراحی محصولات بازاریابی نقطه فروش جذاب و منحصربه‌فرد موجب خواهد شد تا همیشه کالاهای شما در معرض دید خریداران  و مشتریان قرار داشته باشد.

با محصولات بازاریابی نقطه فروش می‌توانید خیلی بیشتر از قفسه‌های فروشگاه، کالاهای خود را در معرض دید مشتریان قرار دهید. این‌چنین محصولاتی را در کنار کالاهای مشابه قرار دهید. به این روش، بازاریابی متقابل گفته می‌شود. بدین ترتیب می‌توانید هر دو محصول را هم‌زمان به فروش برسانید. 

چرا تأثیر محصولات بازاریابی نقطه فروش مهم است؟

اکثر مصرف‌کنندگان در زمان تسویه‌حساب فروشگاه، کالاهایی را خریداری می‌کنند. از آن جایی که این نوع فروش به مشتریان پیشنهاد می‌شود به همین دلیل مؤثر خواهد بود. خرید محصولات اضافی در زمان ترک فروشگاه می‌تواند روش جالب و مؤثری مدنظر گرفته شود. به همین دلیل است که در پیشخوان فروشگاه، محصولات ارزانی را قرار می‌دهند. 

مقالات مرتبط